Grøn hverdag

    Call to action image

    Grøn hverdag

    Har du lyst til et lækkert og hurtigt måltid, fyldt med masser af grøntsager? Gå på opdagelse i grøn hverdag og find nemme grøntsagsfyldte opskrifter til hverdagen. Se også vores store udvalg af grønne færdigretter, til de dage hvor det skal gå stærkt.

    Plantebaserede måltider fra Simple Feast
    Den grønne frokost
    Nem grøn aftensmad
    Grønt tilbehør
    Call to action image

    Inspiration til grøn aftensmad

    Besøg vores opskriftsunivers og få inspiration til at gøre dine opskrifter grønnere. Med et klik kan du gøre familieklassikere smæk fyldt med grøntsager.

     

    Prøv vores grønne opskrifter
    Call to action image

    Opgrader din grøntsagssnack

    Med den helt rigtige dip kan du med sikkerhed gøre dine grøntsagssnacks endnu mere spændende, og så er de fantastiske, når den den lille sult melder sig.

    Prøv f.eks. vores lækre opskrifter på dip med hummus eller lav din helt egen version med farverige grøntsager. 

    Lav din helt egen hjemmelavet dip
    Den hurtige løsning
    Snacks

    Se vores Fri for udvalg

    Call to action image

     

     

     

     

    Call to action image

     

     

     

     

    Call to action image

     

     

     

     

    Tips til en grønnere hverdag

    Call to action image

    Tip 1: Brug din fryser

    Køb ekstra frugt og grønt ind til den kommende uge, så kan du med fordel spare tid ved at snitte forud og putte det i din fryser. På den måde kan du hurtigt og nemt spare tid i den travle hverdag og samtidig få en masse grønt indenbords. 

    Tag f.eks en grøntsagspose op af fryseren til din gryderet, eller start morgnenen ved at tage dine snittede frugter og blend det til en lækker greenie. 

    Call to action image

    Tip 2: Forlæng holdbarheden med citrusfrugter

    Et super godt tip til at holde dit frugt og grønt frisk i lidt længere tid, er citrusfrugt og vand:

    1. Skær dit frugt eller grønt, som du ønsker det.
    2. Find en lufttæt beholder.
    3. Tilføj en smule citronsaft eller appelsinsaft.
    4. Put nu dine udskårne frugt eller grønt i beholderen

    Du kan nu nyde dit frugt og grønt endnu længere.

    Call to action image

    Tip 3: Skift ris, pasta og brød ud med noget grønt

    1. Pasta: Erstat med revet squash, fint snittet kål eller babyspinat
    2. Ris: Erstat med blomkål eller broccoli, som kan findeles i foodprocessoren.
    3. Brød og wraps: Erstat med squash skåret på langs eller blade fra spidskål.
    4. Lasagneplader: Erstat med stegte auberginer, svampe eller squash.